Labels

dinsdag 23 oktober 2012

Eerste serieuze weekend geeft gelijk een indruk


Eerste serieuze weekend geeft gelijk een indruk.


Afgelopen week was zoals ik vorige week al aangaf een van de eerste weken waarin we een kijkje zouden gaan krijgen hoe de competitie in elkaar zat. (ZIE BLOG VAN AFGELOPEN WEEK) Er waren tot vorige week nog 3 ongeslagen teams (Nijkerk, Grasshoppers en Woodpeckers) en allen hadden een zware wedstrijd voor de boeg. Sparta en Grasshoppers zouden tegen elkaar aantreden in Nijkerk terwijl Woodpeckers het thuis opnam tegen Hoofddorp.

Tweets


Top-wedstrijden van afgelopen weekend


Sparta Nijkerk – Grasshoppers
Waar ik in de blog van vorige week aangaf dat de winnaar van deze wedstrijd hoogstwaarschijnlijk de ploeg zou zijn die het hardst wilde werken voor de zege, bleek dat gedeelte waar te zijn. Echter het stuk waar ik zei dat ik verwachte dat de wedstrijd met niet meer dan 5 punten gewonnen zou zijn bleek onwaar. Waar de wedstrijd de eerste periode gelijk opging bleek al snel in de 2e periode dat het Sparta Nijkerk was die de wedstrijd het liefst wilde winnen en na dit 2e kwart is er ook nooit meer terug gekeken naar Grasshoppers. 

Uiteindelijk werd het verschil 21 punten in het voordeel van de Nijkerkers.
De vraag die ik me echter stel is of dit het uiterste is wat Grasshoppers kon geven? Nee, aldus de coach van Grasshoppers en ook ik denk dat Grasshoppers nog wel een tandje beter kan spelen als het nodige geluk en natuurlijk de inzet er is. Het was opvallend dat een van hun betere spelers (wellicht de beste?) #14 eigenlijk de gehele wedstrijd aan het forceren was wat hem uiteindelijk resulteerde in een lange periode op de bank. 

Ook sommige coachings-beslissingen kon ik niet helemaal plaatsen. Zo speelde #13 een vrij aardige wedstrijd en ging hij in de eerste helft effectief om met zijn scoringskansen. In de 2e helft zagen we hem echter pas weer terug in het 4e kwart (waar hij de eerste helft 20 minuten speelde.) Wellicht had Grasshoppers toen de handdoek al in de ring gegooid en word het beste bewaard voor de uitwedstrijd in Katwijk? In ieder geval is beloofd aan de coach van Grasshoppers om dit stukje niet te hard te maken dus dat zullen we ook niet doen! Ben toch benieuwd naar de bevindingen van hem maar die zal die vast in een reactie op dit verslag uitleggen J.

Woodpeckers – Hoofddorp
Ik denk dat deze wedstrijd een grote verbazing was voor mij en voor zeker ook vele anderen. Waar Hoofddorp een goede wedstrijd wist te spelen tegen zowel Sparta als Grasshoppers was mijn verwachting dat ze ook het vuur aan de schenen van de Woodpeckers konden leggen. Persoonlijk dacht ik wel dat Woodpeckers aan het langste eind zou gaan trekken maar dat het verschil onder de 10 punten zou blijven. Had ik het fout zeg! Het verschil werd uiteindelijk 40 punten in het voordeel van Woodpeckers en daarmee lanceren ze zichzelf voor deze week naar de eerste positie. Ben benieuwd hoe deze uitslag tot stand is gekomen. Iemand een idee?

Apollo – Harlemlakers
De derby van Amsterdam werd zoals ik al dacht beslist met een groot verschil in het voordeel van BC Apollo. De vraag is nu alleen met welk team de Harlemlakers speelde?

Stand na week 5
1
5
10
111
375 - 264
100.0
2
5
10
101
376 - 275
100.0
3
5
8
133
354 - 221
80.0
4
5
8
53
366 - 313
80.0
5
4
6
99
330 - 231
75.0
6
4
6
48
274 - 226
75.0
7
4
4
30
297 - 267
50.0
8
5
4
-37
290 - 327
40.0
9
5
2
-83
237 - 320
20.0
10
3
0
-132
111 - 243
0.0
11
4
0
-60
232 - 292
0.0
12
4
0
-113
204 - 317
0.0
13
5
0
-150
217 - 367
0.0

Powerrankings week 5
Plaats
Team
Aanval
Verdediging
Verschil
1
Woodpeckers
3e
2e
3e
2
Sparta Nijkerk
2e
3e
4e
3
VBC Akrides
1e
5e
2e
4
De Wit - Grasshoppers
7e
4e
4e
5
BC Apollo
6e
1e
1e
6
BS Leiden
5e
6e
5e
7
BV Hoofddorp
8e
9e
7e
8
Noordkop
4e
8e
6e
9
CobraNova
9e
10e
8e
10
Harlemlakers
11e
7e
9e
11
Westland Stars
10e
12e
10e
12
In2Work Waterland
12e
11e
11e
13
BV Aris
13e
13e
12e

Aanval = De ranking die een team in de competitie heeft naar aanleiding van het aantal gescoorde punten per wedstrijd.
Verdediging = De ranking die een team in de competitie heeft naar aanleiding van het aantal tegen gescoorde punten per wedstrijd.
Verschil = De ranking die een team in de competitie heeft naar aanleiding van het verschil tussen aantal gescoorde punten en tegen gescoorde punten.

Woodpeckers
Wist dit weekend zeer overtuigend te winnen van BV Hoofddorp met maar liefst 40 punten. Om een idee te geven: Sparta Nijkerk won met 8 punten van Hoofddorp in OT terwijl Grasshoppers (nummer 2 en 4 van deze lijst) met 5 punten verschil wist te winnen.

Sparta Nijkerk
Speelde dit weekend een wedstrijd tussen 2 ongeslagen teams en wist Grasshoppers met 21 punten verschil de baas te zijn.

VBC Akrides
Speelde al tegen twee top-5 kandidaten in Woodpeckers en BS Leiden en weet toch de competitie aan te voeren als het neer komt op de aanval.

De Wit – Grasshoppers
Verloor afgelopen weekend de wedstrijd tegen Sparta Nijkerk maar verkrijgt haar 4e plaats in de powerrankings door het moeilijkere schema wat ze tot nu toe hebben gehad ten opzichte van BC Apollo.

BC Apollo
Hoewel sommige zich al graag kronen als toekomstig kampioen (zie tweets) moet BC Apollo het in mijn ogen deze week doen met SLECHTS een 5e plaats op deze lijst. Hoewel Apollo de beste defense van de competitie heeft tot nu toe hebben ze ook slechts tegen een team uit de top 10 gespeeld en toevallig ging die wedstrijd verloren.

BS Leiden
Ook Leiden is nog niet geheel getest en verloor haar enige wedstrijd tegen een van de betere teams in deze competitie.

BV Hoofddorp
Verloor 3 van haar 5 wedstrijden tot nu toe maar Hoofddorp heeft ook zeker het zwaarste schema van de competitie gehad tot nu toe met wedstrijden tegen Apollo, Nijkerk, Grasshoppers en Woodpeckers.

Noordkop
Weten te overtuigen in wedstrijden tegen laag genoteerde teams maar verliezen op hun beurt ook weer zwaar van Akrides en Leiden.

CobraNova
Net als Hoofddorp een zeer moeilijk schema achter de rug met tevens allemaal verliespartijen. Wisten tegen Leiden zonder een aantal van hun betere spelers toch een hele goede wedstrijd neer te zetten wat vertrouwen moet geven.

Harlemlakers
Ze zullen het zelf ook toegeven maar het verschil tussen het eerste (de bankspelers van het eerste die meedoen met het 2e) en het 2e is zo groot dat ze met het gehele team (incl. bankspelers) zeker een top 7 team zouden kunnen zijn maar zonder die spelers ook gelijk naar plaats 12 of 13 zakken.

 Wedstrijden volgende week


CobraNova – BV Noordkop        BV Noordkop +5
BV Hoofddorp – BS Leiden         BV Hoofddorp +8
BV Aris – Sparta Nijkerk                               Sparta Nijkerk +35
De Wit-Grasshoppers – BC Apollo         BV Grasshoppers +10
Westland Stars – VBC Akrides   VBC Akrides +30
Harlemlakers – Woodpeckers   Woodpeckers +40


BV Hoofddorp – BS Leiden         BV Hoofddorp +8
De eerste echte test voor BS Leiden en juist daarom denk ik dat ze deze uitwedstrijd niet zullen gaan winnen. BV Hoofddorp heeft tegen bijna alle topploegen gespeeld en hoewel ze 1-3 hebben gespeeld tegen de vier top ploegen die ze hebben gehad wisten ze de wedstrijden tegen Grasshoppers en Sparta toch heel spannend te houden. Ik denk dat deze wedstrijd een spannende zal worden die uiteindelijk door de thuisploeg gewonnen word.

De Wit-Grasshoppers – BC Apollo         BV Grasshoppers +10
Grasshoppers zal zich zeker willen herpakken aangezien ze afgelopen weekend hun ongslagen status zijn kwijtgeraakt. De winnaar van deze wedstrijd zal de ander een goede duw kunnen geven in wellicht de verkeerde directie omdat de verliezer mogelijk twee wedstrijden achterstand zal hebben op de koploper. Waarom ik denk dat Grasshoppers deze wedstrijd zal winnen met een voor een topwedstrijd vrij groot verschil is omdat:
  • 1.       Grasshoppers een moeilijker schema van tegenstanders heeft gehad.
  • 2.       Grasshoppers zich wil revancheren van hun verlies afgelopen weekend.
  • 3.       Grasshoppers wist te winnen van Hoofddorp met 8 en Apollo verloor met 4.
  • 4.       Grasshoppers een thuiswedstrijd speelt.
      Uiteraard zijn suggesties, reacties, opmerkingen, kritiek in elke vorm zeer welkom en gewenst! Vertel mij eens. Wat is jouw mening?
<!--[if !supportLists]-->

5 opmerkingen:

  1. Verwachting van Pieter Barnhorn (Coach Grasshoppers)


    Zal eens even mijn visie plaatsen op de aankomende wedstrijden van dit weekend.

    CobraNova – BV Noordkop
    BV Hoofddorp – BS Leiden
    BV Aris – Sparta Nijkerk
    De Wit-Grasshoppers – BC Apollo
    Westland Stars – VBC Akrides
    Harlemlakers – Woodpeckers

    Cobra Nova - BV Noordkop.

    van deze wedstrijd heb ik een redelijk hoog verwachtingspatroon. Ik denk namelijk dat de winnaar van deze wedstrijd kan laten zien dat ze hoger thuishoren dan waar ze nu zitten.
    Als het aan Cobra Nova ligt, wat als het goed is voor het eerst dit seizoen compleet kan aantreden, willen ze laten zien wat ze waard zijn.
    tel daarbij het thuisvoordeel op en de "lange" rit van Noordkop, die de competitie voor mij eigenlijk een beetje tegenvalt, zal het zomaar een overwinning kunnen worden voor de heren uit Voorburg.
    Daarnaast heeft Noordkop nog alleen gewonnen van teams zoals Aris en Westland Stars, en met "Grote" cijfers (-25 en -17) verloren van de "subtop/middenmoot" van de competitie.
    Ik ga van een overwinning van Voorburg uit, maar deze zal binnen de 10 punten blijven.
    VOORBURG +9

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. BV Hoofddorp – BS Leiden
    Al moet ik zeggen dat ik Leiden nog (helemaal)niet heb zien spelen, de verslagen die we lezen zijn lovend over ze. daarnaast schijnen ze met 2 jongens van CobraNova van vorig jaar een zeer goede versterking te hebben gehaald.
    Sommige jongens die daar spelen komen mij nog bekend voor van mijn Leiden tijd en verwacht dan ook, misschien tegen alle verwachtingen in, dat ze wel eens aan het langste eind kunnen gaan trekken.
    Echter, heeft Hoofddorp afgelopen zaterdag behoorlijk pijn geleden na de harde afstraffing tegen Woodpeckers, en zullen deze gebrand zijn op een overwinning.
    Ik verwacht toch dat het thuisvoordeel mee gaat spelen, en word het een zeer close-game.
    Hoofddorp, wint de wedstrijd in de laatste minuut door nog 1x alles te geven
    HOOFDDORP +2

    BV Aris – Sparta Nijkerk

    Aris, ja, ik hoop voor de vrienden van Nijkerk dat de scheidsrechters er nu wel zijn.
    Het veld in Leeuwarden is wel iets groter, waardoor de defense van Nijkerk misschien iets meer gaten gaat krijgen, al zullen de spelers van Aris op dit moment niet de effectiviteit hebben om daar wellicht gebruik te maken.
    Ik verwacht dat voor Nijkerk de heen- en terugreis het zwaarst zijn.
    SPARTA Nijkerk, +45

    Westland Stars – VBC Akrides
    Akrides,
    als ik aan scorebord journalastiek zou doen zou ik deze jongens toch echt gaan beschrijven als een "outsider" voor de eerste paar plaatsen.
    want, Let wel.
    - deze jongens verliezen "slechts" met 2 punten van Woodpeckers.
    - Winnen de 2 wedstrijden tegen 2 subtoppers zonder enige moeite. (+5 en +25)
    - vernederen Aris met 71 punten.

    deze wedstrijden waren wel allen thuis, en nu zullen ze toch echt naar het Westland moeten.
    Westland Stars heb ik nog niet echt een hoge pet van op, en die is gebaseerd op de uitslagen en verslagen.
    De jongens die vorig jaar allen uit de regio kwamen doen een flinke stap omhoog, maar vanuit de verslagen blijkt dat dit helaas voor hun nog maar 1 of 2 periodes is vol te houden.
    Ik ben benieuwd wat ze tegen Akrides in kunnen brengen, maar verwacht een gemakkelijke overwinning voor de gasten uit IJmuiden.
    AKRIDES +40

    zou Akrides deze pot winnen met +60, dan kan je ze gaan bestempelen als "titelkandidaat"

    Harlemlakers – Woodpeckers

    De Jongens uit Houten staan bovenaan,
    alhoewel ik nog niet echt moet weten hoe goed deze jongens echt zijn.
    Sommige uitslagen spreken elkaar een beetje tegen in mijn ogen.
    - zo winnen ze met 2 punten van Akrides, en met 20 punten van Westland, maar pakken ze Hoofddorp wel aan met 40 punten.
    zou dit komen dat bij de wedstrijd tegen Hoofddorp gewoon alles goed liep? waren ze compleet?had Hoofddorp menselijke problemen?Of had Hoofddorp een Offday? volgens het verslag namelijk wel.(
    ze laten me met veel vragen zitten.
    -verder hebben ze wel alles gewonnen.als ik kijk tegen wie zij op dit moment hebben gespeeld, samen met Nijkerk, komen de teams ongeveer overeen op de ranglijst
    (Woodpeckers tegen nummers 5,8,11,12,13 en Sparta tegen de nummers 6,8,9,11,13.)
    Ik weet ook dus niet echt wat ik van deze jongens moet verwachten, alleen dat dit wel weer een "easygame" voor ze wordt.
    ik verwacht een overwinning voor ze met 20-30
    WOODPECKERS +20-30

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, kan de link bij onze link pagina op www.grasshoppers.nl?

    ps. voor de verslagen zou het prettig zijn als er De Wit-Grasshoppers genoemd wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Paul,

    Natuurlijk mag je dit plaatsen! Zolang het maar een link naar de blog is heb ik er totaal geen probleem mee.

    Zal mijn best doen de juiste benaming te gebruiken. Volgens mij gaat het ook de meeste tijd goed.

    BeantwoordenVerwijderen